ورود/ ثبت نام

کمپ مطالعاتی کنکور

کمپ مطالعاتی کنکور: کنکور را می توان یکی از پر اهمیت ترین آزمون های سراسری دانست که مشخص کننده سرنوشت بسیاری از افراد می باشد. از این رو افراد زیادی هستند که برای رتبه آوردن در این آزمون تلاش می کنند. امروزه موسسات، آموزشگاه و به طور کلی روش ها و تکنیک های متعددی شکل گرفته است که توجه اغلب دانش آموزان را جذب کرده است. در این میان باید بدانید که در هر فعالیتی، تلاش خود فرد است که سبب موفقیت می شود. و آزمون کنکور نیز از این قاعده مستثنی نیست. به این منظور که نحوه مطالعه و     یادگیری دانش آموزان است که یک گام مهم در موفقیت آزمون کنکور محسوب می شود.

پانسیون مطالعاتی یا کمپ مطالعاتی کنکور مفهومی است که امروزه و در چند سال اخیر بین فعالان حوزه تحصیلی و حوزه کنکور رواج یافته است. در واقع کمپ مطالعاتی کنکور یک محیط اختصاصی برای مطالعه می باشد که با ویژگی ها و خصوصیاتی که دارا می باشد، مطالعه را راحت تر کرده و بازدهی را افزایش می دهد. در ادامه شما را با ویژگی های پانسیون های مطالعاتی آشنا کرده و مطالبی را راجع به امکانات و تجهیزات این مکان بیان خواهیم کرد.

کمپ مطالعاتی کنکور

کمپ مطالعاتی کنکور

امکانات کمپ مطالعاتی کنکور شامل چیست؟

مزیت های پانسیون های مطالعاتی

وجود آرامش در محیط

یکی از مزیت های کمپ مطالعاتی کنکور، وجود آرامش در محیط می باشد که این موضوع سبب می شود که داوطلبان با تمرکز بالایی به مطالعه بپردازند.

برنامه ریزی درسی

از دیگر ویژگی های کمپ مطالعاتی کنکور، برنامه ریزی و اجرای منظم برنامه های درسی می باشد. این موضوع سبب می شود که افراد از زمان بهترین استفاده را کنند.

ممنوع بودن تلفن همراه

از مهم ترین عواملی که در مطالعه دانش آموزان و دانشجویان تاثیر گذار است، وجود وسایل الکترونیکی و فضای مجازی می باشد. از این رو کمپ مطالعاتی کنکور با ممنوع کردن وسایل الکترونیکی، سبب شده اند که افراد داخل اینستاگرام و ‌فضای مجازی نروند و مطالعه صحیح و ‌با کیفیتی داشته باشند.

سحر خیز شدن داوطلبان

مطالعه در کمپ مطالعاتی کنکور سبب می شود که افراد با توجه به ساعت شروع پانسیون، عادت کنند و در زمان معین، مطالعه درسی خود را شروع کنند.

وجود مشاوران تحصیلی

یکی از مزیت های مهمی که توجه بسیاری از داوطلبان را به خود جذب کرده است، وجود مشاوران تحصیلی در کمپ مطالعاتی کنکور می باشد. وجود این افراد متخصص علاوه بر این که تاثیر بسزایی در مطالعه مفید داوطلبان دارد، منجر به برقراری آرامش روحی افراد نیز می شود.

کمپ مطالعاتی کنکور

کمپ مطالعاتی کنکور

برگزاری آزمون های آزمایشی

در کمپ مطالعاتی کنکور آزمون های آزمایشی گرفته می شود که مطابق با شرایط کنکور بر گزار می شود. در واقع این آزمون ها به افراد کمک می کند که میزان دانش و مهارت های خود را بسنجند و برای جبران و کمبود هایشان تلاش کنند.

برخورداری از فضا های جانبی

کمپ مطالعاتی کنکور با وجود سالن های غذا خوری، بوفه و … سبب شده که یک محیط راحت برای داوطلبان ایجاد شود.

داشتن محیطی مرتب و تمیز

یک پانسیون مطالعاتی باید بسیار تمیز و مرتب باشد و در طول روز به نظافت آن رسیدگی شود. چرا که آراستگی و نظافت تاثیر بسزایی در مطالعه افراد دارد.

برخورداری از میز اختصاصی

پانسیون های مطالعاتی دارای میز اختصاصی برای هر فرد می باشد که داوطلبان می  توانند برای قرار دادن وسایل، اقلام و … از آن ها استفاده کنند.

امکانات رفاهی

از دیگر ویژگی های کمپ مطالعاتی کنکور، امکانات رفاهی این مجموعه ها می باشد. به طور مثال صندلی های موجود در این فضا، راحت، بزرگ، انعطاف پذیر، دارای پایه ها و پشتی بلند، دارای پارچه های ضد تعریق و … می باشد که این ویژگی ها سبب شده که دانشجویان و دانش آموزان بتوانند ساعت های طولانی برروی صندلی نشسته و مطالعه کنند.

برخوداری از لوازم سرمایشی و گرمایشی

پانسیون های مطالعاتی دارای لوازم سرمایشی و گرمایشی می باشد که وجود این لوازم سبب می شود که یه محیط مطبوع برای مطالعه شکل گیرد.

تعداد اعضای محدود

به طور کلی هر چه یک محیط خلوت تر باشد و تعداد افراد کمتری در آن حضور داشته باشند، امکانات و خدمات بیشتری به هر یک از دانش آموزان ارائه داده می شود. از این رو در کمپ مطالعاتی کنکور با پذیرش افرادی محدود، سعی بر این است که بهترین خدمات را به دانش آموزان ارائه دهند.

حضور دائمی ناظران تحصیل کرده

در کمپ مطالعاتی کنکور ناظرانی وجود دارد که به طور جدی و دائمی بر روند مطالعه دانش آموزان نظارت دارند.

برخورداری از اساتید رفع اشکال

از دیگر مزایای مهم پانسیون های مطالعاتی، می توان به وجود اساتید رفع اشکال اشاره کرد. در واقع حضور این اساتید این امکان را فراهم می کند تا هر موقع دانش آموزان با مشکلی مواجه شدند، در همان لحظه از این اساتید کمک بگیرند.

برخورداری از امنیت

از دیگر ویژگی های کمپ مطالعاتی کنکور، امنیت این مکان ها می باشد. امنیت نیز از دیگر موارد مهم می باشد که وجود آن برای تمامی افراد به خصوص دختران، ضروری می باشد.

کمپ مطالعاتی کنکور

کمپ مطالعاتی کنکور

تاثیرات حضور در کمپ مطالعاتی کنکور

از جمله سوالاتی که ممکن است در ذهن مخاطب ایجاد شود، این است که حضور در کمپ مطالعاتی کنکور چه تاثیراتی به همراه دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که مطابق با آزمایشات صورت گرفته، دانش آموزانی که به طور مداوم در محیط های مطالعاتی مناسب همانند کمپ مطالعاتی کنکور حضور داشتند، نزدیک به 70 درصد نسبت به کسانی که در این محیط ها حضور نداشتند، در کنکور موفق تر عمل کرده اند.

در واقع مطالعه در محیطی با شرایط مناسب سبب می شود که افراد به  درستی از زمان خود استفاده کرده و با برنامه ریزی به مطالعه بپردازد. همچنین وجود این افراد در کمپ مطالعاتی کنکور سبب می شود که داوطلبان با مشاهده رقیبان خود انگیزه بیشتری برای کسب موفقیت داشته باشند.