ورود/ ثبت نام

چگونه برای موفقیت در آزمون سراسری مطالعه کنیم؟

چگونه برای موفقیت در آزمون سراسری مطالعه کنیم؟:با نزدیک شدن به زمان کنکور، همه کنکوری‌ ها در تلاشند که بهترین شیوه‌ ها و روش ‌ها را برای فراگیری مواد درسی، یاد بگیرند. ممکن است راه‌های عجیب غریبی را هم امتحان کرده‌ باشند. سوالی که ذهن عده زیادی را به خصوص در ابتدای شروع مطالعه برای کنکور درگیر خواهد کرد، این است که چگونه برای موفقیت در آزمون سراسری مطالعه کنیم؟ در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با بهترین شیوه ها و روش های مطالعه آشنا کرده و مطالبی را در این زمینه بیان کنیم.

"چگونه

چگونه برای موفقیت در آزمون سراسری مطالعه کنیم؟

اولین و مهم ترین قدم برای داشتن مطالعه ای اثر بخش، برنامه ریزی می باشد که باید مطابق با هدف شما تعیین شود. انجام برنامه ریزی نیازمند رعایت اصول و مواردی می باشد. بنابراین توصیه می کنیم اگر دانش مرتبط با اینکار را ندارید به مشاوره های تخصصی کنکور مراجعه کنید. درس خواندن طبق برنامه ریزی، استرس و اضطراب شما از بابت کمبود وقت را کاهش می دهد و منجر به تقویت و افزایش اعتماد به نفستان می شود.

ممکن است بسیاری از افراد تصور کنند که خواندن منابع درسی متعدد و زیاد برای کنکور به موفقیت آن ها کمک می کند. اما باید بدانید اینکار اشتباه می باشد. توصیه می کنیم در سال کنکور بهترین و مفید ترین منابع درسی را انتخاب و مطالعه کنید. و سپس به مرور مطالب درسی خوانده شده بپردازید. این کار کمک می کند قادر باشید به سوالات بیشتری در رابطه با آن درس پاسخ دهید.

برای این که بتوانید مطالعه مفید و موثری داشته باشید باید خود را از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار دهید. بنابراین توصیه می کنیم در این سال ورزش کردن را آغاز کنید که هم به تقویت قوای بدنی شما کمک می کند و هم در کاهش استرس و اضطرابتان موثر است. (چگونه برای موفقیت در آزمون سراسری مطالعه کنیم؟)

تکنیک هایی مانند خلاصه نویسی، یادداشت برداری و … به یادگیری بهتر مطالب و انتقال آن ها به حافظه بلند مدت کمک خواهد کرد. باید بدانید که جمع آوری حجم زیادی از مطالب و خواندن آن ها در موفقیت تاثیر چندانی ندارد. بنابراین تا حد امکان تمام مطالب را خلاصه کنید و در بازه های زمانی مشخص مرور کنید.

حل کردن نمونه سوالات و تست های کنکور سال گذشته کمک می کند تا شما با نحوه طراحی سوالات کنکور آشنا شوید. البته توصیه می کنیم انجام اینکار را به دو یا سه ماه مانده به کنکور موکول کنید. چرا که اگر زودتر از موعود به سراغ این سوالات بروید منجر می شود توانایی حل کردن سوالات را نداشته باشید و در نتیجه منجر به کاهش اعتماد به نفس شما خواهد شد.

از دیگر مواردی ک به موفقیت در کنکور کمک می کند، شرکت در آزمون های آزمایشی در فواصل زمانی معین می باشد. این آزمون ها در شرایط مشابهی با کنکور سراسری برگزار می شود و کمک می کنند تا بتوانید طبق برنامه ریزی درس بخوانید و با نقاط قوت و ضعفتان آشنا شوید و سپس تلاش خود بر بهبود نقاط ضعف بگذارید. (چگونه برای موفقیت در آزمون سراسری مطالعه کنیم؟)

"چگونه

تکنیک حذف گزینه: یکی از مهارت های اساسی در جلسات کنکور، تکنیک حذف گزینه می باشد. بی شک برای بسیاری از داوطلبان اتفاق می افتاد، که پاسخ یک تست را ندانند و یا از دانسته خود مطمئن نباشند. در این مواقع توصیه میشود گزینه ای که فکر میکنید درست را کنار گذاشته و به بررسی سایر گزینه ها بپردازید تا مطمئن شوید با پاسخ سوال همخوانی دارد یا خیر. از انتخاب یک گزینه به صورت شانسی خودداری کنید.

برای این که با قرار گرفتن در جلسه کنکور غافلگیر نشوید، توصیه می کنیم جنبه های مختلف روز و مکان آزمون را در ذهن خود تجسم کنید. همانطور که می دانید زمان شما در این جلسه محدود است بنابراین از زمانی که در اختیار دارید، نهایت استفاد را ببرید. علاوه بر این تجسم جلسه کنکور و حضورتان در این جلسه تا حد زیادی ترس شما را کاهش خواهد داد.

دانستن تکنیک تند خوانی را میتوان یکی از مهارت های مفید و موثر در قبولی در کنکور دانست. برخورداری از این مهارت تا حد زیادی زمان مورد نیاز برای مطالعه را کاهش میدهد و قدرت درک و فهم شما را افزایش خواهد داد. بنابراین شما در مدت زمان کمتر، بیشتری بازدهی را دارید. (چگونه برای موفقیت در آزمون سراسری مطالعه کنیم؟)

مهم ترین ابزاری که هر داوطلب کنکوری در اختیار دارد، تمرین کردن است. تمرین زیاد و مکرر منجر میشود تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و کمک میکند تا با برنامه ریزی دقیق و مناسب در جهت بهبود این نقاط ضعف تلاش کنید.

آیا شرکت در پانسیون مطالعاتی در سال کنکور مفید است؟

در ابتدا بهتر است بدانید که پانسیون مطالعاتی مکانی است که افراد می تواند با آرامش به مطالعه بپردازند و طبق تحقیقات انجام شده، مطالعه در این مکان بازدهی بالایی را به همراه دارد. در ادامه شما را با امکاناتی که پانسیون های مطالعاتی در اختیار افراد قرار می دهند، آشنا خواهیم کرد. (چگونه برای موفقیت در آزمون سراسری مطالعه کنیم؟)

"چگونه

امکانات موجود در پانسیون مطالعاتی