ورود/ ثبت نام

پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟

پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟: طبق تحقیقات انجام شده حدود 75 تا 80 درصد از داوطلبانی که در خانه مطالعه میکنند، به دلیل عوامل مختلف مانند سر و صدا، صدای تلوزیون و … تمرکز نداشته و در نتیجه بازدهی کافی را از مطالعه خود نخواهند داشت. از این رو مطالعه در کتابخانه ها و یا پانسیون های مطالعاتی را ترجیح میدهند.

ممکن است واژه پانسیون مطالعه برای بسیاری نا آشنا باشد. و اطلاعاتی در رابطه با آن نداشته باشید. باید بدانید پانسیون های مطالعاتی به نوعی از کتابخانه های خصوصی گفته میشود که کلیه شرایط و امکانات مورد نیاز برای مطالعه ای اثر بخش در آن فراهم است. در ادامه این مقاله شما را با پانسیون های مطالعاتی و امکاناتی که توسط این مراکز ارائه میشود، آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.

پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟

پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟

با پانسیون های مطالعاتی آشنا شوید!

داوطلبان و دانش آموزان که در دهه های گذشته در آزمون سراسری شرکت میکردند، احتمالا با پانسیون های مطالعاتی آشنایی ندارند و به ندرت اسم این واژه را شنیده اند. اما با پیشرفت فناوری و تکنولوژی در سال های اخیر امکانات رفاهی مختلفی روی کار آمد که به داوطلبان در دستیابی به بهترین نتایج و داشتن مطالعه ای اثر بخش کمک میکند.

پانسیون های مطالعاتی یا Study Boarding به نوعی از کتابخانه های خصوصی میگویند. که تمامی عوامل موجود در آن از رنگ دیوار ها، نحوه چیدمان، نوع میز و صندلی به کار رفته و … به گونه ای طراحی شده است که شرایط را برای مطالعه ای اثر بخش فراهم میکند. به بیان دیگر میتوان گفت امکانات و خدمات پانسیون های مطالعاتی راه را برای کسب موفقیت در کنکور برای داوطلبان هموار میکند.

بدون شک همه شما از این موضوع آگاه هستید که موفقیت در آزمون کنکور به عوامل مختلفی مانند مراحل تحصیلی، شرایط زندگی دانش آموزان و … بستگی دارد. اما مهم ترین و اصلی ترین عامل در این زمینه داشتن آرامش و تمرکز کافی در زمان مطالعه می باشد. و با توجه به اینکه پانسیون ها تمامی عوامل برای داشتن آرامش در داوطلبان را فراهم میکند، از اهمیت بالایی در این سال برای داوطلبان برخوردارند.

مزیت های پانسیون مطالعاتی نسبت به کتابخانه های عمومی

اعضای موجود در پانسیون های مطالعاتی محدود هستند.
فضای پانسیون مطالعاتی سرشار از آرامش و سکوت برای تمرکز است.
کارمندان پانسیون های مطالعاتی همگی افرادی مجرب و متخصص می باشند.
پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟

پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟

اساتیدی جهت رفع اشکال دانش آموزان در پانسیون مطالعاتی حضور دارند.
برای استراحت و غذاخوری فضاهای مختلفی در پانسیون مطالعاتی وجود دارد.
  • داوطلبان کنکوری نیاز دارند. در زمان استراحت و یا غذا خوردن در فضایی به دور از فضای درس و مطالعه قرار داشته باشند. از این رو در پانسیون های مطالعاتی فضاهایی تعبیه شده است. که با برخورداری از نور مناسب، عدم وجود صداهای اضافی و … محیطی را برای استراحت داوطلبان فراهم آورده است. علاوه بر آن، این محیط دارای سلف غذاخوری نیز میباشد که کاملا بهداشتی بوده و از تمامی امکانات و خدمات مورد نیاز مانند گرمکن غذا، آبسرد کن، بوفه و … برخوردار است.(پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟)
در پانسیون مطالعاتی ساعات ورود و خروج داوطلبان کنترل میشود.
  • ممکن است بسیاری از داوطلبان کنکور به دنبال شیطنت و بازیگوشی هایی باشند که طبیعتا نگرانی والدین آن ها را به همراه خواهد داشت. از این رو در پانسیون های مطالعاتی ساعات ورود و خروج داوطلبان کنترل میشود. و به اطلاع خانواده ها رسانده میشود تا نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.
پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟

پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟

پانسیون های مطالعاتی چه امکاناتی ارائه میدهند؟

  •  پانسیون های مطالعاتی مجهز به میز های مطالعه که دارای کلید و پریز، چراغ مطالعه، میز و صندلی های استاندارد و آرگونومیک و … هستند، می باشند.
  • در پانسیون های مطالعاتی اردوهای مطالعاتی و همایش های جمع بندی مختلف برگذار میگردد.
  • در فضای پانسیون های مطالعاتی اینترنت رایگان در اختیار تمام اعضا قرار میگیرد.
  • وجود کمد اختصاصی برای هر داوطلب به منظور نگهداری از وسایل و اشیا خود از دیگر امکانات پانسیون مطالعاتی است.
  • در پانسیون های مطالعاتی اتاقی مجهز. برای استراحت داوطلبان طراحی شده است.
  • پانسیون مطالعاتی دارای امکانات رفاهی مختلف مانند آشپزخانه، گرمکن، آبسرد کن و … می باشد.
  • در محیط پانسیون مطالعاتی داوطلبان به راحتی میتوانند به انواع کتاب های تستی و آموزشی دسترسی داشته باشند.
  • حضور دائم مشاوران تحصیل کرده، از دیگر ویژگی های بارز پانسیون مطالعاتی است.
  • پانسیون مطالعاتی دارای حیاط اختصاصی، آلاچیق و …. برای زمان های استراحت داوطلبان می باشد.
  • تمامی دانش آموزان در هر پایه تحصیلی میتوانند در پانسیون مطالعاتی شرکت کنند.
  • پانسیون مطالعاتی محیطی آرام و بدون هیچ سرو صدایی می باشد.
  • و …