ورود/ ثبت نام

پانسیون مطالعاتی دخترانه

با پیشرفت تکنولوژی در عرصه های مختلف، به مرور زمان مفاهیم جدیدی به زندگی افزوده شد. در این میان پانسیون مطالعاتی دخترانه یا   Study Boarding یک مفهوم جدید در آموزش ایران می باشد. پانسیون مطالعاتی در حقیقت نوعی از کتابخانه های خصوصی است که دارای طراحی خاص و منحصر به فردی برای مطالعه است. به طور کلی هدف پانسیون مطالعاتی افزایش راندمان مطالعاتی دانش ‌آموزان یا دانشجویان است.

پانسیون مطالعاتی دخترانه

پانسیون مطالعاتی دخترانه

آشنایی با ویژگی های ممتاز پانسیون های مطالعاتی دخترانه

پانسیون های مطالعاتی از امکانات رفاهی پیشرفته ای برخوردار هستند. در واقع صندلی های موجود در این فضا، از جنس ارگونومیک‌ بوده و دارای ویژگی هایی از جمله راحتی، بزرگی، انعطاف پذیری، دارای پایه ها و پشتی بلند، برخورداری از پارچه های ضد تعریق و … می باشد که این ویژگی های سبب شده که دانشجویان و دانش آموزان بتوانند ساعت های طولانی برروی صندلی نشسته و مطالعه کنند.

از دیگر امکانات رفاهی می توان به امکانات تهویه هوا و لوازم سرمایشی و گرمایشی اشاره کرد. در واقع در اتاق های پانسیون به دلیل مجهز بودن به این لوازم، در تمامی فصول با وضعیت‌ های جوی گوناگون، فضای مطبوعی را برای مطالعه فراهم می کنند تا دانشجویان و دانش آموزان بتوانند با لباس‌های راحت درس بخوانند. این موضوع برای دختران از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که مطالعه با لباس ‌های رسمی و حجاب برای ساعت‌ های طولانی، بسیار دشوار می باشد.

از دیگر ویژگی های پانسیون های مطالعاتی، امنیت این مکان ها می باشد. امنیت نیز از دیگر موارد مهم می باشد که وجود آن برای تمامی افراد به خصوص دختران، ضروری می باشد.

از دیگر ویژگی پانسیون های مطالعاتی، حضور سرپرستان مجرب است که در تمام ساعت ‌های مطالعه دانش ‌آموزان بر آن‌ ها نظارت دارند.

یک پانسیون مطالعاتی باید بسیار تمیز و مرتب باشد و در طول روز به نظافت آن رسیدگی شود. چرا که آراستگی و نظافت تاثیر بطایی در مطالعه افراد دارد .

از دیگر ویژگی هایی که یک پانسیون مطالعاتی دخترانه باید از آن برخوردار باشد، داشتن فضا هایی مانند بوفه، سالن غذا خوری و …. می باشد. وجود این فضا ها باعث می شود که تمام دانش ‌آموزان و داوطلبان طبق برنامه تحصیلی‌ شان مطالعه کرده و برنامه ‌شان به دلیل نبود فضایی برای غذاخوری بهم نخورده و اختلالی در مطالعه آن‌ ها ایجاد نشود.

برخورداری از یک فضای مجزا برای استراحت و آرامش گرفتن داوطلبان ضروری می باشد. همچنین پانسیون مطالعاتی باید از فضا هایی برای زنگ‌ های استراحت مانند حیاط و تجهیزات تفریحی و روحیه‌ بخش برخوردار باشد.

برخورداری از مشاوران ماهر در پانسیون مطالعاتی دخترانه

یک پانسیون مطالعاتی باید به منظور راهنمایی دانشجویان و دانش آموزان، با توجه به رشته تحصیلی آن ها و یا خصوصیات شخصی آن ها، یک برنامه مطالعاتی مطلوب ارائه دهد.

از دیگر ویژگی های پانسیون های مطالعاتی دخترانه، محدود بودن تعداد نفرات حاضر در پانسیون مطالعاتی می باشد. هر چه که تعداد نفرات محدود تر باشد رسیدگی و امکانات اختصاص داده شده به هر نفر بیشتر است.

پانسیون مطالعاتی دخترانه

پانسیون مطالعاتی دخترانه

پانسیون های مطالعاتی دخترانه با کتابخانه های عمومی چه تفاوت هایی دارند؟

بسیاری از افراد گمان می کنند که پانسیون در واقع همان کتابخانه می باشد. باید بدانید که این طرز تصور کاملاً اشتباه است. در واقع هر دو این مکان ها، فضایی برای مطالعه می باشند. اما پانسیون های مطالعاتی به کتابخانه های خصوصی گفته می شود که از امکانات و تجهیزات گسترده تری نسبت به کتابخانه های عمومی برخوردارند. در ادامه شما را با تفاوت آن ها آشنا خواهیم کرد.

مزایای مطالعه در پانسیون مطالعاتی دخترانه

پانسیون مطالعاتی دخترانه

پانسیون مطالعاتی دخترانه

مزایا پانسیون مطالعاتی دخترانه