ورود/ ثبت نام

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!:به طور کلی وجود یک راهنما در زندگی برای همه افراد مورد نیاز است. و این نیاز در زمان کنکور بیشتر احساس می شود. چرا که در مسیر کنکور افراد نیازمند به یک راهنمای حرفه ای می باشند تا مسیر کنکور برایشان هموارتر شود و به کمک او بتوانند به پیشرفت های روز افزونی دست یابند. در واقع یک مشاور تحصیلی خوب سعی می کند با توجه به میزان تحصیلات و ویژگی های هر فردی به ارتقا سطح شما کمک کند. از آنجایی که حضور مشاور در مسیر کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین در ادامه این مقاله قصد داریم به ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب آشنا کنیم. (ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!)

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!

مشاوره تحصیلی کیست؟

بی شک همه شما از اهمیت کنکور در آینده و سرنوشت افراد مطلع هستید. به طوری که می توان گفت موفقیت در این آزمون روند آینده را مشخص می کند و تاثیر بسیاری بر کیفیت زندگیتان تا آخر عمر خواهد داشت. بنابراین داوطلبان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در این آزمون موفق شوند. یکی از قطعی ترین و مهم ترین راهکارهایی که به موفقیت در این آزمون کمک می کند، مشاوره تحصیلی می باشد.

مشاوره تحصیلی به فردی گفته می شود که دانش و آگاهی های کافی در تمام زمینه های مرتبط با کنکور را دارد. و می تواند به دانش آموزان و داوطلبان در این زمینه راهنمایی های لازم را ارائه دهد. در واقع مشاوره کنکور را می توان راه میانبری دانست که منجر می شود شما با صرف انرژی کمتر و با سرعت بیشتری به سمت هدف خود حرکت کنید و به نتایج درخشانی دست یابید. به طور کلی یک مشاوره تحصیلی باید دارای یکسری ویژگی ها باشد که در ادامه شما را با این ویژگی ها آشنا خواهیم کرد. (ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!)

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!

اولین ویژگی مهمی که هر مشاوری باید از آن برخوردار باشد، داشتن دانش و آگاهی کافی در زمینه نحوه مطالعه، پیش نیاز هر یک از دروس و …. می باشد. در واقع یک مشاور کنکور خوب با داشتن آگاهی کافی از چگونگی طرح سوالات کنکور، آگاهی از ترکیب فصول مختلف با یکدیگر، شناخت فصل های مرتبط با هم و … می باشد.

از اصلی ترین ویژگی هایی که هر مشاوره تحصیلی باید از آن برخوردار باشد، انجام برنامه ریزی استاندارد و اصولی برای هر شخص می باشد. چرا که برنامه ریزی درسی امری تخصصی و زمان بر می باشد. و داوطلبان قادر نخواهند بود برنامه ریزی استاندارد و اصولی را برای خود انجام دهند.

اصلی ترین ویژگی یک مشاور تحصیلی کمک به کاهش استرس و اضطراب داوطلبان می باشد. از آنجا که دانش آموزان در سال کنکور با عوامل مختلفی مانند صحبت های ناامید کننده دوستان، فشار والدین، عقب ماندن از برنامه درسی، کمبود وقت و …. برخوردار است. بنابراین یک مشاوره کنکور باید بتواند به راحتی با داوطلبان ارتباط برقرار کرده و با ارائه راهنمایی هایی، میزان استرس افراد را کاهش دهد.

از آنجا که در مسیر کنکور ممکن است دفعات بسیاری پیش آید که دانش آموزان احساس خستگی و نا امیدی کنند. مشاوره کنکور در این زمان باید با راهکارهای مختلف از جمله بیان تجارب خود، پیدا کردن ریشه نا امیدی، بیان کردن تجربیات دیگر دانش آموزان و …. کمک کند تا داوطلب روحیه خود را دست بیاورد و برای موفقیت در این آزمون سرنوشت ساز تمامی تلاش خود را به کار بگیرید. (ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!)

از دیگر ویژگی هایی که یک مشاوره خوب باید از آن برخوردار باشد، داشتن نظارت و کنترل درسی بر داوطلبان می باشد. در واقع یکی از مزیت های مراجعه به مشاوران کنکور، این است که داوطلبان با دقت و تمرکز بیشتری به رعایت برنامه خود می پردازند.

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!

اهمیت حضور مشاوره تحصیلی در پیشرفت دانش آموزان

لازم است بدانید که مشاوره یا مشورت ‌گرفتن باعث می ‌شود افراد تصمیماتی بهتر بگیرید. هر چه فعالیت‌ ها اهمیت بالا‌تری داشته باشند و هر چه روابط پیشرفته و پیچیده‌ تر شوند، نقش مشاور پر‌رنگ‌ تر و مهم ‌تر می شود. دانش آموزان به عنوان افرادی که در بدو ورود به اجتماع هستند، نیاز ضروری به مشاور دارند تا به بهترین شکل از استعداد‌ها و مهارت ‌های خودشان استفاده کنند. مشاور در واقع مشکل و نقص‌ های دانش‌آموز را شناسایی می ‌کند و بعد راه صحیح حل چالش‌ها را نشان می دهد. این موضوع به در نهایت موجب عملکرد بهتر دانش ‌آموزان می شود. (ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!)

مشاوره تحصیلی به صورت تخصصی در موضوع مهم درس خواندن دانش ‌آموز را همراهی می‌کند. تاثیر مشاور به این صورت است که شما را از بلاتکلیفی و نگرانی دور می ‌کند. به طور مثال: فرض کنید بعد از کلاستان شروع به خواندن درس همان روز کرده اید، حالا نگران این هستید که درس های فردا را چه کنید، یا اصلا تکالیف دیروز را کی انجام دهید؟ مشاور اما با دانش کافی که در این زمینه دارد، برنامه ‌‌ای تنظیم می‌کند که همه جوانب را در نظر می ‌گیرد.

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!

ویژگی های یک مشاوره تحصیلی خوب را بشناسید!

وظایف یک مشاوره تحصیلی خوب چیست؟