ورود/ ثبت نام

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری: در سال کنکور داوطلبان معمولا استرس و اضطراب بسیاری دارند. از طرفی تنش ها و فشارهایی که از سمت والدین به آن ها وارد میشود منجر به سردرگمی آن ها خواهد شد. در نتیجه در این سال هیجانات و وسواس های زیادی به خرج میدهند و همواره با سوال های متعددی در رابطه با کنکور سراسری مواجه میشوند. از این رو وجود شخصی که اطلاعات و دانش کافی در این زمینه را دارد، در این سال ضرورت دارد. در نتیجه توصیه ما به داوطلبان کمک گرفتن از یک مشاور کنکور می باشد. به جرات میتوان بیان کرد که مشاور کنکور نقش مهمی در قبولی کنکور سراسری برعهده دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با مشاور و نقش آن در موفقیت آشنا کنیم.

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

آیا بدون کمک گرفتن از مشاور کنکور نمیتوان موفق شد؟

سوالی که در ذهن داوطلبان کنکوری ایجاد می شود، این است که آیا برای موفقیت در کنکور مراجعه به مشاوره ضرورت دارد؟ و آیا بدون کمک گرفتن از یک مشاور نمیتوان موفق شد؟ در پاسخ باید گفت که به طور کل موفقیت در کنکور به تلاش و پشتکار هر شخص بستگی دارد. و کمک گرفتن از مشاور به داوطلبان کمک میکند. در صورتی که دانش آموز تلاش و کوششی نکند، حتی با کمک گرفتن از خدمات بهترین مشاوران تحصیلی نیز موفقیت امکان پذیر نخواهد بود.

بنابراین مراجعه به مشاور درسی و کمک گرفتن از خدمات او در این سال، یکی از راهکارهای دستیابی به موفقیت می باشد. مشاور درسی با تجربه و دانشی که در زمینه های مرتبط با کنکور و سال های تحصیلی دارد. میتواند به تمام سوالات ذهنی شما در این رابطه پاسخ دهد. علاوه بر این، صحبت کردن با این فرد، استرس و اضطراب شما را کاهش میدهد، در حفظ آرامش موثر است و ….

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری!

ممکن است بسیاری از داوطلبان برای انتخاب و مراجعه به مشاور کنکور تردید داشته باشند. از این رو بهتر است ابتدا مزیت ها و نقش یک مشاور در موفقیت را بشناسید و سپس اقدام به تصمیم گیری کنید. از جمله زمینه هایی ک در سال کنکور میتوانید از یک مشاور کمک بگیرید موارد زیر می باشد:

برنامه ریزی
کاهش استرس و اضطراب داوطلب
آگاهی داشتن از پیش نیازهای هر درس(نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری)
  1. شیوه طراحی سوالات کنکور
  2. ترکیب فصل های مختلف با یکدیگر
  3. قبل از مطالعه هر درس باید چه مطالبی را خوانده باشید.
  4. فصل هایی که به هم مرتبط هستند و باید پشت سر هم خوانده شوند.
نظارت و کنترل بر عملکرد داوطلب
حفظ روحیه و انگیزه داوطلب
  1. مشاور کنکو در این مواقع تجربیات خود را بیان میکند.
  2. مشاور کنکور با صحبت و حرف زدن سعی میکند ریشه نا امیدی را پیدا کرده و نسبت به رفع آن اقدام کند.
  3. یک مشاور درسی به بیان تجربیات سایر دانش آموزان که در شرایط مشابهی قرار داشتند میپردازد.
نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

وظایف یک مشاور درسی

(نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری)

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری

نقش مشاور در قبولی کنکور سراسری