ورود/ ثبت نام

معرفی بهترین روش برای برنامه ریزی درسی در سال کنکور

معرفی بهترین روش برای برنامه ریزی درسی در سال کنکور: برنامه ریزی یکی از قسمت های مهم در زندگی این روز های تمامی افراد می باشد. چرا که مشغله های افراد به اندازه ای زیاد است که بدون برنامه ریزی امکان ندارد، بتوانند تمامی کارهای خود را به موقع انجام دهند. بی شک در سال های تحصیلی به خصوص سال کنکور این اهمیت دو چندان خواهد بود.

مطالعه طیف وسیعی از کتب و دروس، تست زنی، تمرین و … بدون داشتن یک برنامه مناسب امکان پذیر نخواهد بود. از این رو داوطلبان برای موفقیت در آزمون سراسری در قدم اول باید یک برنامه درسی مناسب و ایده آل داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به بیان مطالبی در رابطه با روش های برنامه ریزی درسی بپردازیم. اما شما میتوانید برای داشتن یک برنامه استاندارد به موسسات کنکور مختلف مراجعه کنید و از کمک های مشاور تحصیلی بهره مند شوید:

معرفی بهترین روش برای برنامه ریزی درسی در سال کنکور

معرفی بهترین روش برای برنامه ریزی درسی در سال کنکور

دلایل ضرورت استفاده از برنامه درسی در سال کنکور

قدم به قدم انجام برنامه ریزی درسی

گام اول: تعیین هدف
 قدم دوم: مشخص کردن عوامل تاثیر گذار بر هدف
گام سوم: استفاده از منابع درسی معتبر
قدم چهارم: تقسبم بندی دروس و زمان های در دسترس
گام پنجم: شرکت در آزمون های آزمایشی
معرفی بهترین روش برای برنامه ریزی درسی در سال کنکور

معرفی بهترین روش برای برنامه ریزی درسی در سال کنکور

معرفی بهترین روش برای تنظیم برنامه درسی در سال کنکور

  1. برای داشتن برنامه استاندارد در سال کنکور باید در ابتدا به شخصیت و ویژگی های شخصیتی هر شخص توجه شود. بنابراین برای برنامه ریزی ابتدا اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود را مشخص کنید و با توجه به آن زمان خود را مدیریت کنید.
  2. تمامی کتاب ها و منابعی که قصد دارید برای قبولی در رشته مورد نظر خود مطالعه کنید، را یادداشت کنید. اینکار کمک میکند تا موردی از قلم نیفتد و فراموش نشود.
  3. در برنامه ریزی درسی باید تعیین کنید که برای هر درس قصد دارید، چه کارهایی مانند تمرین کردن، حل تست، مرور و … را انجام دهید. یادداشت کردن این موارد منجر میشود تا داوطلب خود را موظف به انجام آن بداند.
  4. سعی کنید در برنامه درسی خود دروس را با توجه به نقاط ضعف و قوت خود اولویت بندی کنید. انجام اینکار کمک میکند تا متوجه شوید که برای چه دروسی باید زمان و وقت بیشتری را صرف کنید.
  5. سعی کنید در برنامه ریزی، زمان های در دسترس خود در طول روز را طبقه بندی کنید. زمان های خود را به قسمت های 40 تا 90 دقیقه ای تقسیم کنید و هر درس را یکی از زمان ها مطالعه کنید.
  6. یکی از اصول یک برنامه مناسب، قابلیت ارزیابی آن است. در صورتی که برنامه شما قابل ارزیابی باشد میتوانید زمان هایی که بیشترین استفاده و مطالعه مفید داشته اید، را مشخص نمایید.
  7. یکی از نکاتی که در برنامه درسی نباید فراموش کنید، مشخص کردن زمان هایی برای استراحت است. داوطلب کنکوری باید از زمان های استراحت نهایت استفاده را ببرد و آن را به عنوان فرصتی برای شارژ مجدد بشناسند.
  8. نکته دیگری که به موفقیت شما در آزمون سراسری کمک میکند، شرکت در پانسیون مطالعاتی است. که امکان مطالعه ای موثر را در اختیار داوطلبان قرار میدهد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه شما را با اهمیت و روش های برنامه ریزی درسی آشنا کنیم. همانطور که بیان شد برنامه ریزی از اهمیت بسیار بالایی در موفقیت برخوردار است. از این رو توصیه میکنیم اگر علم و دانش مختص به این کار را ندارید، حتما به یک مشاور کنکور مراجعه کنید و از خدمات آن ها بره مند شوید. امروزه در بیشتر موسسات کنکور مشاوران تحصیلی حضور دارند که با مراجعه به آن ها میتوانید از خدماتشان بهره مند شوید.

معرفی بهترین روش برای برنامه ریزی درسی در سال کنکور

معرفی بهترین روش برای برنامه ریزی درسی در سال کنکور