ورود/ ثبت نام

روش صحیح مطالعه برای کنکور چگونه است و چگونه انجام می شود؟

روش صحیح مطالعه برای کنکور چگونه است و چگونه انجام می شود؟ مطمئناً از این موضوع آگاه هستید که مطالعه‌ برای کنکور با مطالعه برای امتحانات عادی متفاوت است. برای کنکور افراد باید درس های مختلفی را در یک‌ سال مطالعه کرده تا در یک آزمون چند ساعته موفق شوند. برای همین نیاز است که روش های صحیح مطالعه برای کنکور را یاد بگیرید. لازم به ذکر است که روش صحیح مطالعه برای کنکور یکی از مهم ترین فاکتور های اصلی برای موفقیت در آزمون کنکور می باشد که دانستن آن برای هر فرد هدفمندی اجباری است. بنابراین در ادامه این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که روش صحیح مطالعه برای کنکور چگونه است و چگونه انجام می شود؟

روش صحیح مطالعه برای کنکور

روش صحیح مطالعه برای کنکور

عوامل اصلی موفقیت در کنکور

برنامه ریزی صحیح

در گام اول لازم است که افراد یک برنامه ریزی درست و مختص خود داشته باشند. لازم به ذکر است که این نوع برنامه ریزی باید متناسب با زندگی فرد و ویژگی های فردی او چیده شود تا توانایی عمل کردن به آن را داشته باشد.

استمرار داشتن

استمرار داشتن به این منظور است که افراد برنامه های خود را به درستی پیش ببرند و از برنامه خود عقب نمانند. همچنین افراد باید در طول مسیر کنکور روحیه خود را حفظ کرده و به طور مستمر به درس خواندن ادامه داده و تسلیم نشوند.

باور به خود

ایمان داشتن به توانایی های خود از دیگر عوامل اصلی برای موفقیت در آزمون کنکور می باشد. پس هر فردی باید به خود و اهدافش باور داشته باشد تا بتواند بدون استرس برای رسیدن به این اهداف تلاش کند.

روش صحیح مطالعه برای کنکور

از دیگر عواملی که در موفقیت در آزمون کنکور مهم است، استفاده از روش صحیح مطالعه برای کنکور می باشد. که در ادامه شما را با اصول مهم مطالعه اثر بخش آشنا می کنیم.

روش صحیح مطالعه برای کنکور

روش صحیح مطالعه برای کنکور

روش صحیح مطالعه برای کنکور چگونه است؟

تکنیک ها و روش های متنوعی به منظور مطالعه صحیح روی کار آمده است که در ادامه به شما بهترین روش ها برای مطالعه مفید و اثر بخش معرفی می کنیم.

انجام برنامه ریزی دقیق و اصولی

اولین و مهم ترین تکینک در روش صحیح مطالعه برای کنکور، برنامه ریزی دقیق و اصولی می باشد. به این منظور افراد باید با یک برنامه دقیق و اصولی تمامی اهداف خود را به صورت روزانه مشخص کرده و زمان های مشخصی را برای مطالعه درس های عمومی و تخصصی تعیین کنند. به طور کلی برنامه ریزی را می توان یک عمل پیچیده ای دانست که به شما توصیه می کنیم در صورت امکان حتما از مشاور تحصیلی کمک بگیرید.

پیش خوانی دروس

از دیگر تکنیک هایی که برای مطالعه صحیح کنکور استفاده می شود، پیش خوانی دروس می باشد. پیش خوانی درس های عمومی و تخصصی یک امتیاز مثبت برای دانش آموز محسوب می شود. پیش خوانی به صورت کلی حافظه تصویری دانش آموز را تقویت کرده تا مطالب را در ذهن خود نگه دارد.

مطالعه دقیق و جزئی

مطالعه دقیق از دیگر روش های مطالعه می باشد. در این تکنیک لازم است افراد یک درس و فصل را انتخاب کرده و در زمان مشخص، مطالب را به صورت عمیق مطالعه کنند. این موضوع موجب می شود که تسلط زیادی پیدا کنید.

خلاصه ‌نویسی

به جرات می توان گفت که خلاصه نویسی از مهم ترین تکنیک ها و روش صحیح مطالعه برای کنکور می باشد. در این روش افراد باید بعد از مطالعه دقیق، مهم ‌ترین قسمت های هر درس را به صورت مرتب خلاصه نویسی کنند. لازم به ذکر است که خلاصه نویسی بهترین راه برای مرور مطالب می باشد.

استفاده از منابع مناسب

از دیگر فاکتور های مهم در مطالعه، استفاده از منابع درسی مناسب می باشد. در واقع استفاده از منابع مناسب می تواند نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش آموزان داشته باشد. منابع کنکور دارای سوالات تکمیلی و تست‌ های متنوع هستند که این موضوع موجب می ‌شود دانش ‌آموزان تسلط بیشتری بر روی مباحث و مفاهیم داشته باشند.

حل تست های کنکور

حل تست های کنکور، از دیگر مسائل مهم برای مطالعه موثر می باشد. در واقع دانش آموزان باید بعد از مطالعه هر بحث به سراغ تست های کنکور بروند. این موضوع سبب می شود که افراد با انواع سوالات و تست ‌ها بیشتر آشنا شوند. در این میان بهتر است بدانید که تجزیه و تحیل تست از مهم ترین نکاتی است که باید به آن دقت شود.

دانستن بودجه بندی

تمامی دروس عمومی و تخصصی در کنکور بر اساس منابع نظام جدید هستند. داوطلبان باید با بودجه بندی هر درس آشنا باشند. تا بر اساس آن برنامه ریزی کرده و با مطالعه این بودجه ‌بندی‌ ها به راحتی خود را برای کنکور آماده کنند.

روش صحیح مطالعه برای کنکور

روش صحیح مطالعه برای کنکور

چگونه مطالعه اثر بخش تری داشته باشیم؟

توجه به اصول و تکنیک های مختلف مطالعه مطمئناً تاثیرات بالایی در اثر بخشی مطالعه خواهد داشت. اما یکی از فاکتور هایی که در مطالعه صحیح موثر است، مکان مطالعه می باشد. در این میان بهتر است بدانید که یکی از بهترین و مجهز ترین مکان های مطالعه، پانسیون های مطالعاتی می باشد. حال سوالی  که ممکن است برای شما پیش آید این است که پانسیون های مطالعاتی چیست؟ (روش صحیح مطالعه برای کنکور )

در پاسخ به این سوال باید بدانید که پانسیون های مطالعاتی مکان هایی هستند که داوطلبان می توانند با آرامش کامل و در محیطی امن و ساکت به مطالعه ای اثر بخش بپردازند. در ادامه شما را با خدمات و ویژگی هایی که یک پانسیون مطالعاتی از آن برخوردار است، آشنا می کنیم.

آشنایی با امکانات و خدمات پانسیون های مطالعاتی