ورود/ ثبت نام

در آخر شب بهتر است چه درس هایی را مطالعه کنیم؟

بهترین زمان مطالعه چه زمانی است؟

اینکه چه زمانی بهترین بازدهی مطالعه وجود دارد، یکی از موضوعاتی است که ذهن دانش آموزان زیادی را درگیر خود می کند. درباره این موضوع بحث های فراوانی وجود دارد. افراد مختلف از روی تجربیات مختلف خود یا تحقیق های متنوع نظرات گوناگونی می دهند. ولی به طور کلی دو نظر وجود دارد. یکی می گوید اول صبح انرژی محصل بیشتر است و همین امر کمک می کند تا بدنی که عاری از خستگی است، بهتر یاد بگیرد. دیگری هم بر این اعتقاد دارد که شب ها اگر قبل خواب درس خوانده شود، در زمان خواب مغز بدون توجه به هیچ کار دیگری می تواند به پردازش آن بپردازد، پس بهتر یاد خواهد گرفت.

ساعات طلایی درس خواندن چه زمانی است؟

در گذشته اعتقاد بر این بود که انسان در طول روز وضعیت متعادلی دارد. تحقیقات جدید ولی، می گویند که در هر ساعت بدن مستعد کار های خاصی است. ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر و ۴ بعد از ظهر تا ۱۰ شب است که بهترین زمان ها برای مطالعه شناخته شده اند. همچنین ساعات اولیه صبح و انتهای شب نامناسب ترین زمان برای مطالعه هستند. این ساعات با توجه به توان ذهنی و جسمی برای درک مطلب، یادگیری مطالب و همینطور عملکرد حافظه بلند مدت مشخص شده است. با این حال شما باید با بدن خودتان آشنا شوید و بفهمید چه ساعاتی در روز آمادگی بیشتری برای مطالعه دارید، چه از نظر روحی و چه جسمی.

چطور شب ها خوب درس بخوانیم؟

هر درسی را چه زمانی بخوانیم؟

درس هایی که برای کنکور باید مطالعه کنیم، به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول مطالبی هستند که اصطلاحا حفظی هستند و نیاز داریم آن ها را کاملا به خاطر بسپاریم. دسته دوم هم مطالبی هستند که برای یادگیری آن ها باید تمرین داشته باشیم. دروس عمومی معمولا در دسته اول و دروس تخصصی که دارای تمرین ها و مسائل هستند در دسته دوم قرار می گیرند.

دسته اول را باید در انتهای روز بخوانیم. چرا که پس از آن در طول شب ذهن فرصت دارد که مطالب را تثبیت کند. دسته دوم که نیاز به تمرین‌دارند بهتر است در ابتدای روز خوانده‌شوند. در اول روز انرژی ما بیشتر است و به قول خودمان حال و حوصله ی بیشتری برای تمرین کردن داریم. پس به شما پیشنهاد می دهیم تا دروس تخصصی رو در باکس های اول مطالعاتی قرار دهید و شب ها به خواندنِ دروس عمومی بپردازید.

برای اطلاعات بیشتر درباره روش‌ها و درس‌هایی که بهتر‌است آخر شب ها خوانده‌شوند، دوره مغزک را دنبال کنید.