ورود/ ثبت نام

اهمیت نظم در مطالعه

اهمیت نظم در مطالعه

اهمیت نظم در مطالعه چقدر است؟ نظم و انضباط شرط اصلی موفقیت است، شاید این سوال خیلی از دوستان کنکوری باشد که برای رسیدن به موفقیت در کنکور آیا نظم در مطالعه موثر است؟ دوست خوبم، نظم در مطالعه فقط مربوط به منظم بودن محیط مطالعه نیست، بلکه به نظم داشتن ساعات مطالعاتی و برنامه ی کلی مطالعه هم مربوط میشه. نظم در ساعت مطالعه و بازه های زمانی مطالعه میتونه تاثیر بسزایی روی کیفیت مطالعه و بازدهی مطالعاتی تو داشته باشه. برای ایجاد این نظم سعی کن ساعتهای معینی رو همیشه به مطالعه بپردازی و ذهن خودت رو شرطی کنی، مثلا ذهن تو میدونه که تو به طور کلی توی بازه ی ۸ صبح تا ۹ شب اکثریت فعالیتت مربوط به مطالعه ی دروست میشه و توی این بازه ی زمانی وقتی شروع به درس خوندن میکنی بازدهی ذهنیت چندین برابر میشه! برای اینکه از این نظم فاصله نگیری، سعی کن حتی روزهای تعطیل هم خیلی از این بازه ها دور نشی تا مغزت رو به این قالب عادت بدی.

اهمیت نظم در مطالعه

با کمبود وقت چه کنیم؟

همه ی ما توی زندگی روزانه با کمبود وقت مواجه هستیم، اما این چنتا راهکار رواکر تمرین کنیم به صورت چشمگیری وقت بیشتری در اختیار خواهیم داشت.

از گوشی یکم فاصله بگیر! خصوصا اول صبح، وقتی که بیدار میشی لزومی نداره اول از همه بری موبایلت رو چک کنی!

سحر خیز باش، یاد بگیر صبح ها زودتر از خواب بیدار شی و از زمان طلایی اول صبح بیشترین استفاده رو ببری، بدون شک میتونی نیمی از برنامه ی روزانت رو با سخر خیزی جلو ببری!

کمتر فکر کن. خودت رو اونقدر درگیر اهداف و مسیرت کن که فرصت فکر کردن به بقیه، حرف مردم و… رو که باعث اتلاف وقتت میشن نداشته باشی.

ساعت مطالعت رو‌اندازه گیری کن و به هر ثانیت اهمیت بده که چطور داره سپری میشه، انکار قراره اخرشب گزارش بدی.

مرور حرفه ای و اهمیت آن

دوستِ خوبم، مرور مرحله ی خیلی خیلی مهمی توی یادگیریِ تو محسوب میشه! پس باید این مرحله رو به بهترین شکل ممکن انجام بدی.

سعی کن توی این بازه ی زمانی که به بهمن ماه نزدیک میشیم،مرور همراه با تست زنی رو شروع کنی ، یعنی چطوری؟

یعنی اینکه اول برو از مبحث مورد نظر چنتا تست حل کن، تا بدونی کدوم مباحث رو کامل یاد نگرفتی، کدوم هاکامل فراموشت شده و کدوم هارو کامل مسلطی!

ممکنه بگی خودم میدونم هرمبحث رو درچه سطحی هستم پس باید مستقیم برم سر مرور جزواتم اما من بهت میگم که ذهن تو موقع مرور یک استرس خاصی رو درون خودش داره که نکنه همه چیز یادم رفته!

پس توی این شرایط نمیتونی خوب فکر کنی و بهترین راه اینه که بدون اتلاف وقت بری سراغ چندتا تست تا خودتو درست بسنجی و بعد باتوجه به سطحی که توی هرکدوم از ریزمباحث داری برو و روی جزوه و منبع اصلیت تایم بذار و اشکالاتت رو رفع کن و تست بیشتری بزن.دقت کن رفیق این روش برای درس های محاسباتی ومفهومی بیشترجواب میده تادروس حفظی. شما میتونین با گروه آموزشی دکتر رضایی خیلی سریع تر به هدفتون برسید.