ورود/ ثبت نام

بهترین مشاوره درسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بهترین مشاوره درسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟: طبیعتا امروزه هیچ کس نیست که از اهمیت قبولی در آزمون کنکور با خبر نباشد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد تاثیر گذار در این سال که نقش مهمی در پیشرفت شما دارد، مشاوره کنکور می باشد. متاسفانه در دنیای امروز افراد بسیاری هستند که بدون داشتن صلاحیت به ارائه مشاوره های نادرست میپردازند و دانش آموزان را از مسیر درست منحرف میکنند.

به عبارتی این افراد از اعتماد دانش آموزان سو استفاده میکنند.بنابراین برای موفقیت در این راه مراجعه به افراد با تجربه که تخصص و مهارت های لازم را برای مشاوره کنکور دارند، ضروری است. یک مشاور درسی خوب باید دارای ویژگی هایی باشد. در ادامه مقاله شما را با ویژگی های بهترین مشاور درسی آشنا میکنیم تا بتوانید بهترین فرد را به این منظور انتخاب نمایید.

بهترین مشاوره درسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بهترین مشاوره درسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به چه کسی مشاوره درسی گفته میشود؟

مشاوره درسی به فردی. با تجربه و مهارت بالا گفته می شود. که به دانش آموزان روش های صحیح مطالعه، نحوه مدیریت زمان، چگونگی عمل کردن به برنامه های درسی و نزدیک شدن به اهدافشان را آموزش میدهد. در واقع بهترین مشاوره کنکور. به فردی گفته میشود. که تمامی عواملی که بیان شد را با علم و آگاهی و در نهایت صبر به دانش آموزان، آموزش میدهد. 

چه کسانی باید به مشاوره درسی مراجعه کنند؟!

ممکن است بسیاری از شما با این سوال مواجه شوید که چه کسانی به مشاوره درسی نیاز دارند؟ در پاسخ باید گفت تمامی دانش آموزانی که دارای یک هدف مشخص هستند باید در مسیر دستیابی به هدفشان راهنمایی شوند و به یک مشاوره حرفه ای نیاز دارند. علاوه بر آن، برای گرفتن. بهترین نتیجه در امتحانات، آزمون های مدرسه، امتحانات نهائی، کنکور سراسری و … به یک مشاوره درسی نیاز است. 

به طور کل دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی حتی دوران دانشگاه نیز به راهنمایی های یک مشاوره درسی نیاز دارند. مراجعه به این فرد، مسیر درسی و تحصیلی هر دانش آموز را هدفمند میکند. بنابراین با کمک گرفتن از یک مشاور میتوان دروس را دقیق و مفهومی یاد گرفت، زمان را مدیریت کرد، برنامه ریزی دقیق برای درس خواندن داشت و …

بهترین مشاوره درسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم، امروزه افراد بسیاری وجود دارند که بدون داشتن دانش و مهارت، اقدام به ارائه مشاوره های غلط میکنند. و در نتیجه دانش اموزان را از مسیر درست دور خواهند کرد. از این رو ممکن است بسیاری از داوطلبان با این سوال مواجه شوند. که چه کسی را به عنوان مشاور درسی انتخاب کنیم؟ و یک مشاور درسی خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟ در ادامه تعدادی از مهم ترین ویژگی های یک مشاوره درسی خوب را بیان میکنیم:

یک مشاوره درسی خوب باید از دانش و تخصص های لازم در زمینه مشاوره و برنامه ریزی درسی برخوردار باشد. همانطور که میدانید علم و آگاهی است که منجر به متخصص شدن در یک امر میگردد. بنابراین مشاوره درسی باید در این زمینه تحصیل کرده باشد و از دانش مرتبط با این امر برخوردار باشد. این نکته را فراموش نکنید. که اگر فردی دارای تخصص در هر یک از رشته ها باشد و رتبه خوبی نیز در کنکور به دست آورده باشد. نشان دهنده یک مشاوره خوب بودن نیست. بنابراین به فردی برای مشاوره مراجعه کنید که تحصیلات آکادمیک در این زمینه را گذرانده است.

بهترین مشاوره درسی فردی است که سال ها در زمینه ارائه مشاوره به داوطلبان فعالیت میکند. و در این راه با هزاران نفر در ارتباط بوده است. تجربه بالای این افرد به او کمک میکند تا اگر دانش آموز هر سوالی در هر زمینه ای مطرح کرد، بر اساس تجربیات خود بتواند به درستی به آن سوال پاسخ دهد و بهترین راهکار را ارائه دهد. به طور کل گفته میشود. که مشاورانی که یک یا دو سال سابقه کاری دارند تجربه کافی در این زمینه را ندارند و برای ورود به اینکار حدقل 5 یا 6 سال سابقه و تجربه کاری مرتبط مورد نیاز است.

یک مشاوره درسی خوب و ایده آل باید در تمامی جلسات مشاوره، دقت و تمرکز کافی را داشته باشد. و با صبر و حوصله به سوالات دانش آموزان پاسخ دهد. یکی از مهم ترین ویژگی های اخلاقی که هر مشاوره کنکور باید از آن برخوردار باشد، داشتن دقت و حوصله می باشد.

بهترین مشاوره درسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بهترین مشاوره درسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

ممکن است. بسیاری از جلسات مشاوره. درسی را دیده باشید. که در آن فرد مشاور، مدام در حل سرزنش دانش آموز و داوطلب به دلیل عقب افتادگی های درسی و عدم رعایت درست برنامه می باشد. طبیعتا تمامی داوطلبان و دانش آموزانی که به مشاوره درسی مراجعه میکنند. نیازمند شنیدن. صحبت های انگیزشی و روحیه بخشی می باشند. و برای دعوا و سرزنش به این افراد مراجعه نمیکنند.

در نتیجه مشاوره خوب. باید ابتدا دلیل عقب افتادن. برنامه را از دانش آموز بپرسد. و سپس بهترین راهکار را ارئه دهد. به طور کل در سال تحصیلی به خصوص سال کنکور فشار بسیار زیادی بر هر یک از داوطلبان وارد است. یک مشاوره درسی. باید با دادن روحیه و انگیزه، استرس و اضطراب را از داوطلبان دور کند و در راه رسیدن. به اهدافشان در کنارشان باشد.

باید بدانید. که بهترین مشاوره درسی. به کسی گفته می شود. که در انجام تمام امور خود منظم است. مشاوره ای که فرد بی نظمی است، طبیعتا نمیتواند برنامه های درسی درستی را ارائه دهد. در واقع فردی که فراموشکار است یا در زمان مقرر در جلسات حضور پیدا نمیکند به هیچ وجه قابل اعتماد نخواهد بود. بنابراین یکی دیگر از ویژگی های مهم یک مشاور کنکور، منظم بودن می باشد.

مشاوره درسی باید برنامه ریزی های درسی را بر اساس تعادل و قابل اجرا بودن تدوین کند. بنابراین اینکه برنامه درسی شما سخت و دشوار باشد و قابل اجرا نباشد، دلیل بر خوب بودن آن نخواهد بود. فراموش نکنید برنامه های درسی باید با توجه به ویژگی ها و توان بدنی هر فردی ارائه شوند.

بهترین مشاوره درسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

بهترین مشاوره درسی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

وظایف یک مشاوره کنکور