ورود/ ثبت نام

بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟

بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟: سوالی که بی شک در ذهن بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری ایجاد می شود این است که بهترین روش مطالعه برای قبولی در آزمون سراسری کنکور چیست؟ معمولا بسیاری از والدین و دانش آموزان تصور میکنند که هرچه زمان بیشتری را صرف مطالعه و درس خواندن کنند به نتایج مطلوب تری دست پیدا میکنند.

اما طبق نظر کارشناسان و مشاوران آموزشی  این تصور اشتباه است. ممکن است فردی ده ساعت خود را حبس کند و به مطالعه و مرور مباحث بپردازد. اما دقت و تمرکز کافی نداشته باشد و در نتیجه به بازدهی دلخواه خود دست پیدا نکند.بنابراین برای درس خواندن و دستیابی به نتایج مطلوب ابتدا باید روش های صحیح و اصولی مطالعه را بشناسید. دانش آموزانی که از این روش ها آگاه هستند، زمان کمتری را صرف میکنند اما نتایج بسیار بهتری نسبت به سایر دانش اموزان به دست می آورند. اما چگونه از روش های صحیح مطالعه کنکور آگاه شویم؟ در ادامه مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم.

بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟

بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟

چگونه از روش های صحیح مطالعه کنکور آگاه شویم؟

بسیاری از داوطلبان کنکور و دانش آموزان هموراه این جمله را از والدین خود میشنوند که میگویند (درس  بخوان). اما هیچ یک از آن ها نمیگویند که چگونه و با چه روشی درس بخوان تا موفق شوی و اثر بخش بیشتری داشته باشد.بنابراین سوالی که همواره در ذهن داوطلبان کنکور ایجاد می شود. این است که چگونه درس بخوانیم؟ بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟ و …

بسیاری از داوطلبان تصور میکنند که با حبس کردن خود در خانه و صرف زمان طولانی برای مطالعه یک روش درست و اصولی است. اما باید بدانید که این تصور کاملا غلط است. روش صحیح مطالعه در واقع روشی می باشد که شما بتوانید با صرف زمان و انرژی کمتر بهترین نتیجه را به دست بیاورید. امروزه مشاوران تحصیلی حرفه ای بسیاری وجود دارند که به طور کامل با کنکور، نحوه برنامه ریزی صحیح، روش های مطالعه موثر، روش های تست زنی و … آگاه هستند.

معمولا تمامی موسسات و آموزشگاه های کنکوری خدمات مشاوره حرفه ای را ارائه میدهند. بنابراین داوطلبان میتوانند با مراجعه به این مراکز روش های صحیح مطالعه را بشناسند و از آن استفاده نمایند تا نتایج خوبی را در این آزمون سرنوشت ساز به دست آورید.

مزایای استفاده از بهترین روش مطالعه

بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟

بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟

تکنیک های کاربردی برای داشتن مطالعه ای اثربخش

بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟: امروزه روش های بسیاری برای داشتن مطالعه ای موثر و هدفمند روی کار آمده است. که هر شخص با توجه به ویژگی ها و شرایط خاص خود میتواند از آن ها استفاده کند. اما رایج ترین و کاربردی ترین راهکارهایی که به منظور داشتن مطالعه ای اثر بخش مورد استفاده قرار میگیرد. موارد زیر می باشد:

تنظیم برنامه دقیق طبق اصول و استاندارد
استفاده از تکنیک پیش خوانی دروس
انجام مطالعه دقیق
استفاده از تکنیک خلاصه نویسی مطالب
شناخت و تهیه منابع درسی(بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟)
مطالعه و حل کردن تست های کنکور سال های گذشته
شناخت بودجه بندی
بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟

بهترین روش مطالعه کنکور چیست؟

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با چند روش و تکنیک موثر برای مطالعه در سال کنکور آشنا کنیم. همانطور که بیان شد شناخت بهترین روش مطالعه در این سال از اهمیت بالایی برخوردار است. و بهترین روش، روشی است که منجر شود شما با صرف زمان و انرژی کمتر بهترین نتیجه و بازدهی را داشته باشید. مشاوران کنکور امروزه بهترین روش های مطالعه و درس خواندن را به داوطلبان آموزش میدهند و آن ها را در مسیر رسیدن به موفقیت همراهی خواهند کرد.

اما علاوه بر شناخت روش های صحیح مطالعه، مکان مطالعه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که سر و صدا، بی نظمی و … که منجر به حواس پرتی و عدم تمرکز داوطلبان میشود بازدهی مطالعه را کاهش میدهند. از این رو توصیه میکنیم در این سال به مکان هایی مانند پانسیون مطالعاتی یا اردوی کنکور مراجعه کنید. این مکان ها تمامی شرایط و امکانات مورد نیاز برای مطالعه ای اثربخش را دارند. در نتیجه کمک میکند تا با دقت و تمرکز بالایی درس بخوانید.