ورود/ ثبت نام

آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی

در ابتدا بهتر است به این موضوع بپردازیم. که پانسیون مطالعاتی چجور مکانی است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پانسیون های مطالعاتی به مکان هایی گفته می شود که در آن افراد با تمرکز و دقت بالا و با برنامه ریزی کامل به مطالعه می پردازند.  در ادامه این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با پانسیون مطالعه آشنا کنیم و راجع به مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی (آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی) مطالبی را بیان کنیم.

آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی

آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی

مزیت های پانسیون مطالعاتی

وجود محیطی آرام و ساکت

سکوت و آرامش حاکم در پانسیون مطالعاتی، منجر می شود تا فشار خون در تمام طول روز در شرایط متعادلی قرار داشته باشد. و قرار گرفتن بدن در شرایط متعادل سبب می شود که تمرکز افراد هنگام مطالعه افزایش یافته و در نتیجه بازدهی مطالعه بالا رود. علاوه بر این، فضای پانسیون ها مطالعاتی میزان کورتیزول و آدرنالین خون را کاهش می دهد که در کاهش استرس و اضطراب داوطلبان موثر است.

 وجود محیطی منظم

پانسیون مطالعاتی یک محیط تمیز و منظم برای مطالعه می باشد. در واقع وجود محیطی منظم و مرتب بر ذهن افراد تاثیر مثبت داشته و علاوه بر آن در نحوه مطالعه آن ها موثر خواهد بود. (آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی)

رسیدگی به داوطلبان حاضر در پانسیون

در پانسیون مطالعاتی تعداد اعضا محدود است. این ویژگی سبب شده که خدمات و امکاناتی که در اختیار هر فرد قرار می گیرد، بیشتر باشد. لازم است بدانید که در پانسیون ها خدماتی مانند ناهار، میان وعده و …. در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

حضور اساتید

در پانسیون مطالعاتی اساتید رفع اشکال به صورت دائم وجود دارند. که حضور آن ها سبب می شود که دانش آموزان هر زمان که با مشکلات درسی مواجه شدند، در لحظه سوالات خود را مطرح کرده و مشکلشان را برطرف نمایند. این موضوع سبب می شود که دانش آموزان برای یک سوال کوچک درگیری ذهنی پیدا نکنند و به راحتی به ادامه مطالعه خود بپردازند.

برخورداری از فضای جانبی

پانسیون های مطالعاتی از فضاهای جانبی مختلفی از جمله سالن غذا خوری، اتاق استراحت، بوفه و … برخوردار است.

برخورداری از امنیت بالا

پانسیون های مطالعاتی دارای ایمنی و امنیت بالایی هستند. که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.

وجود فضای شخصی

در پانسیون های مطالعاتی برای هر فرد یک میز شخصی و فضای شخصی تعبیه شده. که این فضا سبب می شود افراد حس امنیت پیدا کنند و با دقت و تمرکز بالاتری به مطالعه خود بپردازند. همچنین در این میان لازم است بدانید که صندلی های موجود در پانسیون های مطالعاتی، راحت و مناسب مطالعه می باشد. در واقع صندلی های مطالعه در پانسیون ها، کاملا طبی می باشد تا مانع از آسیب دیدن کمر، ستون فقرات و … دانش آموزان در زمان مطالعه شود.

آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی

آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی

وجود ناظران (آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی)

از دیگر مزیت های پانسیون های مطالعاتی، وجود ناظران تحصیل کرده می باشد که فرآیند مطالعه دانش آموزان را کنترل می کنند. و علاوه بر آن به پیاده سازی برنامه تحصیلی هر شخص نیز کمک می کنند. لازم است بدانید که وجود این ناظران تاثیر مثبتی در روند مطالعه دانش آموزان دارد.

وجود مشاوران تحصیلی

در پانسیون های مطالعاتی افراد حرفه ای به نام مشاوران تحصیلی وجود دارد. لازم است بدانید که حضور این مشاوران از مزیت های مهم پانسیون ها محسوب می شود. این مشاوران علاوه بر این که برنامه درسی هر فرد را با توجه به ویژگی های فردی آن ها تعیین می کند، به حفظ آرامش و کاهش استرس افراد نیز کمک می کند.

وجود امکانات رفاهی

پانسیون های مطالعاتی امکانات رفاهی گسترده ای را در اختیار داوطلبان قرار می دهند. از جمله این امکانات می توان به نور پردازی مناسب محیط مطالعه، تهویه هوا مناسب و … اشاره کرد. لازم است بدانید که وجود این امکانات از اهمیت بالایی است. به طور مثال نور مناسب سبب می شود که افراد هنگام مطالعه احساس خستگی نکنند.

وجود قوانین مهم در پانسیون مطالعاتی

در پانسیون مطالعاتی یکسری از قوانین وجود دارد. که به نفع دانش آموزان بوده و آن ها را برای رسیدن به اهدافشان کمک می کند. به طور مثال حمل تلفن همراه در پانسیون های مطالعاتی ممنوع است. این موضوع سبب می شود که افراد خیلی کمتر درگیر فضای مجازی، فیلم و … شده و در نهایت بازدهی مطالعه آن ها افزایش یابد. (آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی)

معایب شرکت در پانسیون های مطالعاتی

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که با این همه مزیت و ویژگی های مثبت پانسیون های مطالعاتی، آیا مطالعه در این مکان معایبی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تنها ویژگی که ممکن است آن را عیب پانسیون مطالعاتی دانست، هزینه شرکت در آن می باشد. البته با توجه به میزان امکانات و تجهیزاتی که در اختیار هر فرد قرار می گیرد، این هزینه کاملاً مناسب می باشد. اما در مقابل به کتابخانه های عمومی، هزینه شرکت در پانسیون های مطالعاتی گران تر است.

آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی

آشنایی با مزایا و معایب پانسیون مطالعاتی

در پانسیون های مطالعاتی چه خدماتی ارائه داده می شود؟