ورود/ ثبت نام

نحوه تست زنی کنکور

نحوه تست زنی کنکور: موفقیت در آزمون سراسری کنکور برای تمامی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. موفقیت در این آزمون به طور مستقیم بر کیفیت زندگی افراد در آینده اثرگذار است. از این رو یکی از سوالات اصلی که در ذهن داوطلبان ایجاد می شود. این است که طراحی سوالات کنکور به چه صورت است؟همانطور که میدانید سوالات کنکور به صورت تستی و چهار گزینه ای طراحی می شوند.

اما بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم آشنایی با تکنیک های تست زنی نمیتوانند به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند. در بیشتر موارد آگاه نبودن از روش های تست زنی منجر به کمبود وقت در جلسه کنکور می شود. ممکن است بسیاری از دانش آموزان ممتاز مدرسه که همواره نمره عالی در امتحانات کسب میکنند، نتوانند به درستی به سوالات کنکور پاسخ دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه تست زنی کنکور آشنا کنیم. با ما همراه  باشید.

نحوه تست زنی کنکور

نحوه تست زنی کنکور

ضرورت شناخت تکنیک های تست زنی برای موفقیت در کنکور

همانطور که همه شما میدانید یکی از مهم ترین عواملی که در موفقیت افراد در آزمون کنکور سراسری موثر است، آشنایی با روش ها و تکنیک های تست زنی می باشد. از این رو مشاوران کنکور و افرادی که در این زمینه دارای تجربه هستند، همواره انجام تست های آزمایشی در محیط منازل و یا شرکت در آزمون های آزمایشی را پیشنهاد میدهند.

در واقع حل کردن تست های آموزشی کمک میکند تا بر مباحث درسی مسلط شوید و سرعت شما در حل کردن تست های کنکور افزایش پیدا کند. بنابراین یکی از راه های مسلط شدن بر مهارت های تست زنی، حل کردن تست های آموزشی می باشد. اینکار کمک میکند تا شما با سوالات مختلف کنکور و نحوه حل کردن آن آشنا شوید. از دیگر فواید تست زنی و یادگیری تکنیک های آن، شرکت در آزمون های آزمایشی می باشد. که شما میتوانید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و در جهت تقویت نقاط ضعف تلاش خود را به کار بگیرید.

در نهایت برای موفقیت در آزمون کنکور شما باید بتوانید با سرعت، دقت و مهارت بالایی انواع تست ها را حل کنید. تا در جلسه آزمون با مشکلاتی نظیر کمبود وقت مواجه نشوید. عدم آشنایی با تکنیک های تست زنی منجر می شود تا سرعت شما کمتر شود و نتوانید عملکرد مطلوبی داشته باشید.

آشنایی با تکنیک های تست زنی کنکور

1-سوالات وقت گیر را علامت گذاری کنید.
2- زمان خود را مدیریت کنید.
3-سوالات هر مبحث را از ساده ترین سوال شروع به حل کردن کنید.
4-از تکنیک حذف گزینه های غلط استفاده کنید.
5-قبل از حضور در جلسه، هدف گذاری کنید.
6-به سوالات مطرح شده دقت کنید.(دقت در مضمون)
7-به گزینه های مشابه مطرح شده دقت کنید.
8- اصل تساوی را در تست زنی رعایت کنید.(نحوه تست زنی کنکور)
نحوه تست زنی کنکور

نحوه تست زنی کنکور

توصیه های مهم و کاربردی برای حل کردن تست های کنکور 

نحوه تست زنی کنکور

نحوه تست زنی کنکور