ورود/ ثبت نام

دوره مدیریت استرس

وضعیت فعلی
ثبت‌نام نشده
قیمت
رايگان


چرا مدیریت استرس مهم است؟


استرس بخشی اجتناب ناپذیر از زندگی ما است. اگر موجودی در طول زندگی استرس را تجربه نکند، در واقع زنده نیست. نکته ای که در این میان وجود دارد، این است که ما باید بتوانیم استرسمان را مدیریت کنیم. چرا که استرس کنترل نشده می تواند آسیب های جسمی و روحی بد تری را به ما تحمیل کند. شما می توانید با کار های کوچکی به مدیریت استرستان کمک کنید و در نتیجه زندگی سالم تری داشته باشید. یادتان باشد نباید حتما به مرز آسیب های جدی استرس مخرب برسید و بعد به فکر مدیریت باشید. زمانی که مدیریت استرس را یاد بگیرید، اثرات مثبت آن را در بخش های مختلف زندگی و حتی در ظاهرتان مشاهده خواهید کرد.
استرس انواع مختلفی دارد، اما نکته بد ماجرا اینجا است که هر کدام از این استرس ها می تواند به دیگری دامن زده و مشکل را بزرگ کند. مثلا ممکن است شما از شغلتان ناراضی باشید و این موضوع باعث استرس مداوم برای شما شود. این استرس در روابطتان هم اثر می گذارد و دچار استرس عاطفی و استرس در ارتباطات می شود. در نهایت هم می فهمید که بدنتان از این تنش ها و استرس ها فرسوده شده است. پس بهتر از قبل از رسیدن به این مرحله، استرستان را مدیریت کنید.


استرس خوب چیست و با استرس بد چه تفاوتی دارد


بدن ما همیشه در تلاش است تا با تغییرات خودش را تطابق دهد. زمانی که شما احساس استرس کوتاه مدتی دارید، آدرنالین در بدنتان ترشح می شود. ادرنالین کمک می کند تا بتوانید سریع تر فکر کنید یا سریع تر عمل کنید. در این وضعیت استرستان برای شما ایجاد خطر نمی کند. اما زمانی که دچار استرس مزمن شوید، یعنی ساعت ها استرس همراهتان باشد، خطر های جدی شما را تهدید می کند. در این صورت قدرت تفکر و عمل از شما گرفته می شود و سلامتیتان به خطر می افتد. اگر در وضعیتی باشید که دوستش ندارید، مثل نارضایتی شغلی یا عدم احساس امنیت، استرس بد را تجربه می کند.


استرس مزمن چیست؟


استرس مزمن همان استرس طولانی مدتی است که سلامتی شما را نشانه می گیرد. علائم جسمی و روحی دارد و عملکرد روزمره فرد را ویران می کند. سردرد، خستگی، درد گردن، فشار خون و تنگی نفس مشکلاتی است که اکثر افراد دچار استرس مزمن از آن ها شکایت دارند. البته علائم و شدت آن ها در همه یکسان نیست. این علائم منجر به عوارض می شوند. برخی از این عوارض عبارتند از دیابت، اکرما، افسردگی و فشار خون بالا. استرس مزمن معمولا ناشی از سبک زندگی و اشتباهات ما است. با دانستن روش های مدیریت استرس می توانیم علائم این مشکل را به حداقل برسانیم.


استرس امتحان چیست؟


استرس امتحان یکی از انواع استرس است که هم می تواند به عنوان یک استرس خوب محرک شما برای تلاش بیشتر شود و هم می تواند تمام تلاش های شما را از بین برده و استرس بد شود. اگر این استرس در دانش آموزان ادامه دار شود، نتیجه این است که کنترل آن از دست فرد خارج می شود. در نهایت هم می تواند منجر به علائم استرس پنهان شود. اینکه در دوره های خاصی نزدیک به امتحان، ارتباطتان با دوستانتان کم می شود، گیج هستید و خوب تصمیم نمی گیرید، درد احساس می کنید یا بی حال هستید، نشان می دهد که شما هم به این استرس مبتلا هستید. البته نشانه ها به همین ها محدود نمی شود و در هر کسی هم متفاوت است.


چطور استرس امتحان را کاهش دهیم؟


توانایی کنترل استرس امتحان بسیار مهم است. استرس امتحان علاوه بر آسیب های جسمی‌ ای که به شما وارد می کند، بر نتیجه امتحان هم تاثیر دارد. مثلا خواب خوب و تغذیه مناسب هم که از عوامل موثر بر نتیجه هستند، تحت تاثیر استرس آسیب می بینند. از همه مهم تر هم اینکه استرس سر جلسه امتحان موجب فراموشی دانسته های شما می شود. حالا که اهمیت این موضوع را می دانیم به برخی راهکار های آسان تر کنترل این استرس اشاره می کنیم:
-ورزش کنید.

  • -از مشاور کمک بگیرید.
  • -در جای جدید به مطالعه بپردازید.
  • -امتحان دادن را تمرین کنید.
  • -مدیتیشن را امتحان کنید.


برای اینکه یاد بگیرید چطور استرستان را از راه صحیح مدیریت کنید، می توانید دوره مدیریت استرس مغزک را دنبال کنید.

محتوای دوره

بازکردن همه
دوره مدیریت استرس
محتوای درس
0% تکمیل‌شده 0/1 مرحله
محتوای درس
0% تکمیل‌شده 0/1 مرحله
محتوای درس
0% تکمیل‌شده 0/1 مرحله
محتوای درس
0% تکمیل‌شده 0/1 مرحله
محتوای درس
0% تکمیل‌شده 0/1 مرحله
محتوای درس
0% تکمیل‌شده 0/1 مرحله
محتوای درس
0% تکمیل‌شده 0/1 مرحله
محتوای درس
0% تکمیل‌شده 0/1 مرحله
محتوای درس
0% تکمیل‌شده 0/1 مرحله