ورود/ ثبت نام

کنکور ۱۴۰۲ برای پشت کنکوری ها

کنکور ۱۴۰۲ برای پشت کنکوری ها

کنکور ۱۴۰۲ برای پشت کنکوری ها نسبت به سالهای اخیر تغییرات زیادی دارد که این امر موجب می‌شود دانش آموزان با استرس مواجه شوند. این آزمون اولین بار است که تغییر شکل داده و به صورت متفاوت برگزار می‌شود. اولین و مهمترین تغییر در سال ۱۴۰۲ برای کنکور تغییر در سبک دفترچه ها است یعنی در کنکور ۱۴۰۲ دروس عمومی حذف می‌شوند و تنها در این آزمون سوالات از دروس تخصصی هستند و تاثیر دروس عمومی تنها از روی سوابق تحصیلی دانش آموزان اتفاق میفتد.

از دو مرحله ایی شدن کنکور 1402 تا تاثیر معدل در آزمون

خبر از دو مرحله ای شدن کنکور هم وجود دارد که یعنی با فاصله ۲۵ یا ۳۰ روزه این آزمون در دو مرحله برگزار می‌شود و همچنین نتیجه آزمون تنها ۲ سال اعتبار خواهد داشت، شرایط کنکور همان طور که متوجه شدید در سال ۱۴۰۲ بسیار تغییر خواهد کرد و دانش آموزان با شرایط متفاوت نسبت به سالهای اخیر مواجه می شوند . موضوع اصلی کنکور تفاوتی نخواهد داشت و شما دانش آموزان می‌توانید از کنکور های سالهای گذشته نیز استفاده کنید و تمرین کنید و تست بزنید، تست زنی بسیار در این مرحله برای شما اهمیت دارد، شما باید بتوانید در زمان کمی به سوالات کنکور پاسخ دهید، پس نیاز به تمرین دارید تا خود را در شرایط آزمون کنکور قرار دهید و از سبک ها و روش های تست زنی استفاده کنید تا در آزمون کنکور به موفقیت برسید.

استرسی که دانش آموزان برای کنکور سال ۱۴۰۲ دارند به این دلیل که تغییرات قابل توجهی دارد؛ و نگرانی داوطلبان طبیعی است. اما نکته حائز اهمیت این است که شما اگر آماده باشید و تمرین و تسلط کافی روی مطالب درسی بدست آورده باشید،می‌توانید نتیجه دلخواهتان را بدست آورید، فرقی ندارد که آزمون به چه سبکی برگزار می‌شود پس استرس خودتون رو مدیریت کنید و تمرکز روی تسلط پیدا کردن روی دروس کنکور بگذارید و دلسرد نشوید، واقع بینانه به مسائل نگاه کنید و بدانید که آزمون کنکور تنها به سمتی پیش می‌رود که دانش آموزانی که تسلط بالاتری روی دروس دارند رتبه بهتری کسب کنند و صرف کنکور تنها حفظ کردن مطالب نباشد.

تغییرات کنکور ۱۴۰۲


کنکور سراسری از سال ۱۴۰۲ و پس از آن تغییراتی را به دنبال خواهد داشت و این  تغییرات به صورت قطعی اعمال می شود. که در ادامه این تغییرات را برای شما آورده ایم:
• در کنکور ۱۴۰۲؛  ۴۰ درصد تاثیر کنکور سراسری و ۶۰  درصد تاثیر قطعی معدل خواهد بود. تاثیر معدل کنکور از ۱۴۰۲ قطعا اعمال می شود یعنی معدل نهایی دانش آموزان چه خوب و چه بد در کنکور تاثیر دارد.
• دروس عمومی از سال ۱۴۰۲ به بعد از کنکور حذف خواهند شد. دروس تخصصی در کنکور سراسری و دروس عمومی در کارنامه تحصیلی در امتحانات نهایی سراسری ارزیابی می شوند.
• کنکور دومرحله ای می‌شود.در حدود ۳۰ روز و با فاصله زمانی مناسب انجام می شود.
• دانشگاه ها می توانند معدل برای پذیرش داوطلبان تعیین کنند، دانشگاه های داخل کشور می توانند حد نصابی را برای معدل تعیین کنند که بر اساس آن افراد را قبول کنند.
• نتایج آزمونی که دانش‌آموزان در آن شرکت می‌کنند تا دو سال معتبر خواهد بود.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ چیست؟

کنکور ۱۴۰۲ سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه ها و سهم ۴۰ درصدی در دروس تخصصی را خواهد داشت. دروس تخصصی در کنکور سراسری و دروس عمومی در کارنامه تحصیلی ارزیابی می شوند. ۶۰ درصد قبولی در کنکور به امتحانات نهایی و به سوابق  تحصیلی تقسیم می شود که این مسئله مربوط به آزمون های هماهنگ می‌باشد. از سال ۱۴۰۲ تاثیر بر سوابق تحصیلی قطعی و ۶۰ درصد خواهد بود. یعنی اگر بقیه داوطلبان معدل خوب یا بد داشته باشند، در نتیجه نهایی کنکور ۱۴۰۲ موثر خواهد بود.

حذف دروس عمومی از کنکور!

هدف از پشت کنکور ماندن برای سال ۱۴۰۲

پشت کنکور ماندن برای سال ۱۴۰۲ یکسری برنامه ریزی هایی را می طلبد که افراد بتوانند بر اساس برنامه ریزی ها، در کنکور رتبه قبولی مناسبی را کسب کنند.
توصیه کارشناسان به داوطلبان کنکوری این است که در صورت مجاز بودن به انتخاب رشته، حتما فرم انتخاب رشته خود را به صورت اصولی تکمیل نموده و در صورتی که در رشته مورد علاقه خود قبول نشدند، برای سال آینده تلاش کنند.
 

عوامل برنامه ریزی موفق عباتنداز:


اولین نکته این است که هدف شما از پشت کنکور ماندن برای سال ۱۴۰۲ چیست؟ مشخص کردن هدف می  تواند به شما انگیزه لازم را برای کسب موفقیت بدهد. بنابراین، قبل از اینکه یک برنامه ریزی را شروع کنید، از هدف خودتان آگاه باشید و آن را در گوشه ذهن خود نگه دارید.
برنامه ریزی یک از مهم ترین کارهایی است که برای پشت کنکور ماندن در سال 1402 باید انجام شود. با توجه به شرایط خودتان یک برنامه ریزی مناسب داشته باشید. دروس را با توجه به وضعیت درسی خود تقسیم بندی نموده و برای هر روز برنامه مطالعاتی متفاوتی قرار داده و سعی کنید مطابق آن پیش روید.

خلاصه نویسی برای تست زنی بهتر


یکی از راه های موفقیت در یادگیری و تست زنی بهتر در برخی دروس، خلاصه نویسی است. خلاصه نویسی به شما کمک می کند تا کلید واژه ها و نکته های کلیدی را به خاطربسپارید. و زمان پاسخ به سوالات کلید واژه ها ، شما را در به یاد آوردن مطالب کمک خواهند کرد. بهتر است در دروس سخت تکنیک خلاصه نویسی را برای خودتان پیاده کنید و نکات کلیدی را به صورت خلاصه نویسی در بیاورید. سعی کنید در روزهای باقی مانده و نزدیک به کنکور حتما این خلاصه نویسی ها را مطالعه کنید.
اطلاع از اصول تست زنی می تواند به شما در روز برگزاری آزمون سراسری بسیار کمک کند و حتی باعث کاهش درصد خطای شما شود.داوطلبان کنکور سال ۱۴۰۲ باید در ماه های پایانی یک جمع بندی کلی از دروسی که مطالعه کردند، داشته باشند. چرا که جمع بندی در کنکور سراسری، می تواند تمامی دروسی که شما مطالعه کرده اید را در ذهنتان تثبیت کند. استفاده از مطالب خلاصه نویسی شده می تواند در جمع بندی کنکور سراسری بسیار مفید واقع شود.