ورود/ ثبت نام

رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه

رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه

چرا موقع مطالعه خوابمان می گیرد؟راه های رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه چیست؟ خیلی از دانش آموزان به دنبال یک برنامه ریزی اصولی برای کنکور هستن، اما خواب آلودگی مانع از اجرای برنامه آن ها می شود. یک کنکوری حرفه ای و یک دانش اموز موفق با این راهکار ها از خواب آلودگی جلوگیری میکنه:

محیط مطالعت زیاد گرم نباشه
بین بازه های مطالعاتیت خوراکی های مقوی و با طبع گرم مصرف کن
محیط مطالعت نه خیلی خلوت باشه نه خیلی شلوغ، مثلا اگر توی یک سالن مطالعه داری درس میخونی که تعدادی دانش آموز دیگه هم اونجا هستن احتمال اینکه بخوابی کمتره چون انگار تحت نظارت هستی.
هر موقع خسته شدی بااینکه خواب کافی داشتی، هدفت رو به یاد بیار، بلند شو یکم قدم بزن و نفس عمیق بکش، و برگرد و مطالعت رو ادامه بده.
سعی کن حدود نیم ساعت از خواب شبانه روزت رو به خواب نیمروز اختصاص بدی.
به هیچ وجه خوابیده درس نخون، مغز تو خیلی هوشمنده و با اینکار درگیر وظیفه ی خواب خودش هم میشه و حس خواب آلودگی بهت القا میشه.
رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه

کار امروز رو به فردا نسپار

از الان، قول فردا رو به خودت نده ، دقیقا از همین الان که این متن رو خوندی بلافاصله بعدش شروع کن ،فرقی نمیکنه چه درسی چه کتابی ولی فقط شروع کن! شروع کردن نصف راهه.

بیاباهم‌این مثال رو بخونیم : فکر کن توی عمق 3 متری چاهی داری غرق میشی، کلی تقلا و تلاش میکنی که بیای روی سطح آب و 1 متر میای بالاتر، درسته هنوز نمیتونی نفس بکشی ولی اگر دقت کنی میبینی فاصله با هدفت کمتر شده!

و تو نسبت به گذشته خودت در جای بهتری قرار داری ، و مهمتر از همه اینکه «تا وقتی که حرکت میکنی غرق نمیشی!» اما لحظه ای که دست از تلاش برداری غرق میشی.

پس ادامه بده حتی اگر تلاشت خیلی کم باشه. کاری کن هرروز نسبت به دیروز توی وضعیت بهتری قرار بگیری.بااین کار خودت رو به مسیرت پایبند میکنی و روز به روز تلاشت رو بیشتر میکنی در نتیجه در آخر این راه، رسیدن به هدفت قطعیه!

حاشیه ها، قاتل تمرکز

دوست خوبم، یکی از عوامل موفقیت تحصیلی،داشتن تمرکز و ذهن شفاف هست. این پارامتر اونقدر مهمه که اگر نباشه بودن بقیه ی عوامل هم بی فایدست!حاشیه ها همیشه و برای همه وجود دارن! اما تو باید یاد بگیری که ذهنت رو درگیر حاشیه ها نکنی.یادت باشه، اگر کنکوری هستی، همیشه به خودت بگو که این وضعیت دائمی نیست! ممکنه حرف هایی رو بشنوی و بهت بگن به بقیه ی جنبه های زندگیت هم توجه کن..

نمیگم غلطه، اما الان هر چیزی به غیر از درس و استراحت و تفریحت برای تو حاشیه محسوب میشه! اینو به یاد داشته باش که هدف تو اونقدری بزرگ هست که بخاطرش یکسال قید یک سری چیز هارو بزنی.

اگر دانش اموز هستی: دوست خوبم، توهم باید ذهنت رو به این سبک زندگی عادت بدی، چون حاشیه های مختلف مثل اینستاگرام، خبرهای مختلف و… انرژی ذهن تورو میگیرن و باعث خستگی تو میشن، و این باعث میشه بازدهی مطالعه ی تو پایین بیاد.پس، برای هر فردی لازمه که برای سلامت روح و ذهنش، از حاسیه ها دوری کنه!

قانون ۵ ثانیه برای رفع خواب آلودگی هنگام مطالعه

رفیق خیلی از ماها برای انجام دادن کارهامون دچار تنبلی میشیم، حالا چکار باید کرد که تنبلی رو‌توی مارهامون کناربذاریم؟ قانون پنج ثانیه بر این اصل استواره که: شروع یک کار، نصف انجام کاره!این قانون میکه هرموقع برای انجام یک کار تنبلی کردی، سریع از ۵ تا ۱ بشمر! و برو و اون کار رو شروع کن.بااین روش تو به ذهنت اجازه ی فکر کردن و بهانه آوردن نمیدی، و نکته ی جالب اینجاست که وقتی که شروع به مطالعه کردی خود به خود مطالعت ادامه پیدا میکنه! و به مرور کمتر دچار تنبلی میشی. اگر به دنبال راهکارهای موفقیت کنکور هستی با گروه آموزشی دکتر رضایی تماس بگیر.