ورود/ ثبت نام

تبدیل موفقیت به شکست

سه گام موثر در تبدیل شکست به موفقیت

احتمالا شما هم این جمله که می گوید “پشت هر موفقیتی، شکست هایی وجود داشته است.” را شنیده اید. برای اینکه بتوانیم شکست را به موفقیت تبدیل کنیم، نیاز داریم تا بعد از شکست مسیر درستی را طی کنیم. به عبارتی باید از شکست درس بگیریم و ساده از آن نگذریم. در این دوره ما به شما می گوییم که چطور باید با برداشتن سه گام مسیر شکست به موفقیت را طی کنید.

آیا شکست پایان راه است؟

اگر نگاهی به داستان زندگی افراد موفق بیندازید، متوجه خواهید شد شکست در مسیر موفقیت ضروری است. اما نکته ای که در این میان وجود دارد، این است که درست شکست بخوریم. اگر شما بتوانید انگیزه خود را بعد از شکست حفظ کنید و به کارتان ادامه دهید، شکست پایان راه نیست. اما اگر ایده دارید و عمل نمی کنید و افکار منفی شما را احاطه کرده اند، ممکن است شکست پایان راهتان باشد و باید چاره ای بیاندیشید.

شکستی که مقدمه پیروزی شما است، شکست اموزنده است. این شکست زمانی اتفاق میوفتد که شما آمادگی و جرات کافی برای افتادن در مسیر هدفتان را داشته باشید. حالا اگر در مسیر به مانعی بربخورید و شکست را تجربه کنید، این شکست یک پل به سمت موفقیت می شود، نه یک قدم به سمت پرتگاه.

چطور به ترس از شکست غلبه کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، زمانی که آمادگی، انگیزه و جرات کافی برای طی کردن مسیر رسیدن به هدف نداشته باشیم، شکست می خوریم. شکست بدون عمل، شکستی است که پایان راه است. یعنی این امکان را فراهم نمی کند که شما به موفقیت نزدیک شوید. جرات و انگیزه هم از نترسیدن از شکست شروع می شوند. احساس اضطراب و ترس از شکست قبل از شروع، شما را به یک بازنده تبدیل می کند.

برای غلبه بر ترس از شکست، ابتدا باید به دنبال دلیل بگردید و بعد می توانید از راهکار های زیر کمک بگیرید.

تبدیل شکست به پیروزی چطور اتفاق میوفتد؟

حالا که فهمیدید شکست پایان راه نیست و همه افراد شکست می خورند، باید یاد بگیریم که بعد از شکست چه اقدامی کنیم. اول از همه دلیل شکست را پیدا کنید. زمانی که بدانید چرا شکست خورده‌اید، می‌توانید خودتان را اصلاح کنید و در مسیر موفقیت صحیح‌تر گام بردارید. بعد از آن باید صبور باشید، صبور و امیدوار. شما باید بدانید که می توانید دوباره با انرژی خود را به هدفتان نزدیک کنید. درنهایت هم یادتان باشد که نباید منتظر یک فرشته نجات باشید. منتظر نباشید تا اوضاع خود به خود درست شود یا یک عنصر بیرونی به کمک شما بیاید. باید خودتان دوباره شروع کنید و مشکلات را پشت سر بگذارید.

آنچه تا اینجا به شما گفتیم کمی شما را با کلیات ماجرا آشنا کرد، اگر می‌خواهید دقیق تر تبدیل شکست به موفقیت را یاد بگیرید، دوره سه گام موثر در تبدیل شکست به موفقیت که برایتان آماده شده است را دنبال کنید.