ورود/ ثبت نام

تاثیرات مدیتیشن بر مغز ما

تاثیرات مدیتیشن بر مغز

در این مقاله به بررسی تاثیر مدیتیشن بر مغز خواهیم پرداخت. یکی از مطالعاتی که در سال های اخیر در رابطه با تاثیرات مدیتیشن انجام شده است، نتایج جالبی را به همراه داشته که اینجا برایتان آورده ایم. در این مطالعه دو گروه وجود داشتند. گروه اول فعالیت های روزمره اش را دنبال می کرد و گروه دوم دو وعده در روز به مراقبه می پرداخت. تست هایی که در حین شروع و پایان دوره سه ماهه آزمایش از نمونه ها گرفته شد نتایج زیر را نشان می داد:

مزایای انجام مدیتیشن بر مغز

تحقیقاتی دیگری هم وجود دارد که نتایجی مثل افزایش قشر خاکستری مغز و تغییرات قابل اندازه گیری در این اندام را نشان می دهد. در مجموع باید بدانیم که مدیتیشن به روشنی مغز را پرورش می دهد و عملکرد آن را بهبود می بخشد.

تاثیر مدیتیشن بر هوش

طبق برخی تحقیقات انجام‌شده، شما می‌توانید با مراقبه تا ۲۳ درصد بهره‌ی هوشی خودتان را افزایش دهید. علاوه بر آن باید بدانید که این افزایش بهره هوشی ماندگار است. شاید برایتان سوال شود که چطور فرایند افرایش بهره هوشی اتفاق می افتد؟ در واقع مدیتیشن عمیق، سرعت فعالیت مغز را کاهش می دهد. حالا مغز در حالت دلتا فرصت استراحت دارد. در این حالت این عضو انعطاف پذیر تر می شود و در نهایت بهره هوشی افزایش می یابد.

مراقبه برای تقویت حافظه

تکنیک های مراقبه ارتباط بسیار تنگاتنگی با حافظه دارند. تغییر های فیزیکی که مدیتیشن در مغز به وجود می آورد، موجب می شود تا حافظه افراد بهبود پیدا کند. افزایش ضخامت مغز یکی از تغییرات فیزیکی مد نظر است که تقویت تمرکز را هم به همراه دارد. کارایی حافظه تنها با ۲۰ دقیقه مراقبه در طول روز افزایش پیدا می کند. شما می توانید با ۱۰ دقیقه در صبح و ۱۰ دقیقه شب ها قبل از خواب تمرینات را شروع کنید و در مدت کمی تاثیر آن را ببینید.

دوره تاثیرات مدیتیشن بر مغز ما در مغزک شما را بیشتر با نحوه عملکرد مغز و تاثیر‌گرفتن آن مدیتیشن آشنا می‌کند.