ورود/ ثبت نام

اهمیت داشتن هدف در موفقیت کنکور

اهمیت داشتن هدف در موفقیت کنکور

خیلی از دانش آموزان و متقاضیان قبولی در کنکور سراسری از، اهمیت داشتن هدف در موفقیت کنکور از گروه آموزشی دکتر رضایی سوال می پرسند، دوست من، حتما میدونی که نقشه ی موفقیت کنکور این سه مرحله هستن: هدف، برنامه، اجرا.

خیلی از دانش آموزها میگن ما برنامه ریزی میکنیم اما موقع اجرای اون بی انگیزه میشیم و بازدهیمون خیلی پایینتر از حد انتظارمونه!این اتفاق به این دلیل می افته که هدف مشخصی نداری! پس اول بشین سنگهاتو با خودت وا بکن! هدفت رو دقیق مشخص کن و اون رو بنویس.هر روز خودت رو توی هدفت مجسم کن و دقت کن که در کنارش باید حتما برای رسیدن بهش تلاش هم بکنی.

اهمیت داشتن هدف در موفقیت کنکور

شجاع باش

رفیق شجاعت که فقط برای قصه ها نیست! برای رسیدن به هرچیزی باید شجاعتش رو داشته باشی، شجاعت توی مسیر کنکور یعنی چی؟

یعنی قدرت نه گفتن به تفریحاتی که الان لزومی نداره رو داشته باشی، ینی با افتخار هدفت رو نشونه بگیری و از قضاوت شدن نترسی!به برنامه ریزی که طبق شرایط خودت انجام دادی اطمینان داشته باشی وبهش پایبند باشی و با کوچکترین حرفی از سمت دیگران بهش شک نکنی!به حاشیه ها خیلی راحت نه بگی و اجازه ندی ذهنت رو درگیر کنن، چون هدفن برات مهمترین چیزه!یعنی همیشه هدفت اولویتت باشه و همه جوره براش مایه بذاری و بدونی که اگر این فرصت تلاش کردن برای هدفت رو‌از دست بدی تا ابد حسرت خواهی خورد!

هدف باید مسیر باشد نه مقصد!

رفیق حتما تا الان برات سوال بوده که بعضیا چطوری اینقدر درس میخونن؟ واقعا چطور میتونن! من نیم ساعت میخونم خسته میشم و رها میکنم برنامه ی کل روزم رو!

خب رتبه برترها برای رسیدن به این مرحله این کار رو انجام میدن:

اول از همه اونها در ابتدای مسیر هدفشون رو مشخص میکنن و هر روز به اون هدف فکر میکنن و خودشون رو توی اون حالت تصور میکنن.

به خودشون یادآوری میکنن که هدفشون چقدر بزرگه! و به تبع نیازمند تلاش فوق العاده ای هست، و برعکسش میدونن اگر تلاش نکنن تا اخر عمرشون حسرتش رو میخورن.

پس با استفاده از هدف برای خودشون انگیزه ایجاد میکنن، اول با انگیزه ای که دارن و انرژی ای که ازش میگیرن مطالعه میکنن، اما به مرور این مطالعه ی زیاد براشون تبدیل به عادت میشه!

این خیلی عالیه! دیگه هر ثانیه نیازی نیست هدفشون رو به خاطر بیارن بلکه این هدف پیشزمینه ی ذهنیشون برای تلاش کردن شده، اما مهمتراز اون اینه که هدفشون شده مسیر نه مقصد!

این خیلی مهمه! بهت قول میدم اگر تمرکزت رو روی مسیرت قرار بدی چون تلاشت رو به بهترین نحو انجام میدی قطعا به یک مقصد فوق العاده هم میرسی!